Använder Blogger.

Summa sidvisningar

torsdag 28 april 2011

Dagens fika paus


JA då har man äntligen suttit ner och pratat om den/dom kommande föreläsningarna. Dom kommer ta rum nästa vecka i dagar 3. 4st blev det av 8 möjliga klasser. Helt okej tycker jag.
Och ni som läst innan vet ju då att det ska "föreläsas" om homosexuellitet. Kommer bli skoj och intressant och se hur dagens ungdomar reagerar och hur jag kommer vara.


Kommer dom se mig som en rå bög eller blir det ett mildare intryck jag gör??
Ja jag vet att det syns och märks att jag är gay men vad gör det jag ser mig själv inte som en fjolla för det skulle vara och ta i, men ja jag är gay so what?

Fika med min kära gamla lärare och gick igenom detaljerna. Hur många klasser, vad ska det pratas om, vad ska det inte pratas om och hela upplägget.
Vi var båda nöjda när vi avsluta fikan i solen och jag blir mer och mer nyfiekn på hur ungarna kommer vara och reagera.


Är det enbart så här vi ses?

Hur ser dagens unga på oss gay människor?
Tar d0m efter sina föräldrars fördomar elelr vågar dom skaffa sig ett eget tycke?
Kommer jag ge dom några nya fördomar eller intryck?
Vad det snurrar i mitt huvud just nu, men som sakt skoj ska det bli.

Vad tycker ni om:
  • bögar/flattor/bi/trans personer?
  • Skolföreläsningar?
Ge mig svar och om ni vill hjälp mig gärna lite på traven inför nästa vecka.

Byebye for the moment//Jocke

5 kommentarer:

Naffe sa...

Stolt över dig, vännen! Blir spännande att se hur de reagerar! Tror kidsen kommer att vara ganska öppna. Skulle vara kul om du kom in i peruk o värsta paljettklänningen ;)

Jocke sa...

hahha, ska ju inte skrämma barne ju hehe

stefan sa...

Är du inte nervös att prata in så mycket folk? Jag är nervös, och jag ska "bara" presentera mitt arbete.

Jocke sa...

Livrädd men samtidigt ska det bli skoj, ser det som en info alla borde få. ;)
Håller tummarna för dig ;)

Sofie sa...

Starkt av dig Jocke,De borde finnas fler som vågar gå fram på detta sätt & visa för dom att de inte är något fel med att var gay osv. Ni är precis lika mycket värda som andra som är hetero.

Translate?!?!

About Me

Min bilder
Jocke
Glad kille från Linköping som börja blogga för att lätta på tankarna. Men på senare tid märkt att det finns andra som har glädje av bloggen. Vilket glädjer mig. Jobbar som servitör i centrala Linköping och trivs med livet som det är. Lite party prisse är man ju så klart. Kommer skriva allt mellan himmel och jord. Hoppas det gillas!
Visa hela min profil