Använder Blogger.

Summa sidvisningar

lördag 23 april 2011

Långfredag 2011



Och så var det påsk då, jag och familjen tog turen ut till morföräldrarna för och käka lite god påsk mat. 
Jag tog mig ut till familjen i Vikingstad vid 13 tiden igår för att sen ta oss vidare till påskbordet.

Självklart hade mamma gjort det vår fin run om huset och välkomst kommittén stod och vänta när pappa och jag rullade in på infarten. Familje hunden Frippe låg och gömde sig under en av stolarna och bara vänta på och hoppa på mig hehe.


Men jag han ta kort på han innan. Han kände väl inte igen mig eftersom det var sååå länge sen vi sågs, hehhe.

När vi väl alla var klara så hoppa vi in i 
bilen och stack!

Väl framme så var vi alla glada över och träffa morföräldrarna. Dom bor i Spanien under vinter halvåret vilket jag säkert nämnt. Och för mig var det första gången sen dom åkte som jag träffa dom. Maten stod dukad och väntade bara på att vi skulle hugga i. Riktigt gott måste jag säga och alla runt borde höll med. Efter maten så blev det en runda med hunden och syster Julia. Kaffe och tårta var nästa som gällde och ja något lite till det med så klart.



Klart det ska njutas till fullo när man är ledig!

Efter allt god mat och gott sällskap så var det dax och åka hem trodde jag.
Vart istället en omväg förbi pappas kusin i Skäninge.  Där grillen var i gång för fulla muggar.
Men sen vart det  äntligen dax och åka hem vilket jag kände att jag behövde, matkoma och trött som få. Och för en gångs skull hamna jag i säng tidigt. till och med innan tolvslaget hör och häpna.
I det stora hela var dagen/kvällen riktigt trevlig.
Nu åter står bara att jobba lite ikväll och sen är man ledig 2, ja 2 dagar till! Påsken är ju underbar.  Och fortsätter vädret som det är nu så blir det och lägga sig någonstans och bara njuta om jag inte tar åt mig något sidoprojekt imorgon. hehe

Blir lite bilder från gårdagen här nere.

Vad gjorde ni igår??
Let me know!


Vovve på vakt

Jenny och Johan kom gåendes för en gångs skull.

Far och Jullan satt och njöt av vädret med oss

Frippe titta fram då och då från under stolen


Gårdagens kärra!(brumm brumm)

Mormor var sååå glad och träffa oss, men det där med och va med på kort var väl sådär.

Som sakt så var morföräldrarna såå glada över att ha oss där.

Påskkäringen(Jenny) och hennes gubbe


Byebye for the moment//Jocke

1 kommentarer:

Rooni sa...

Jag firade inte ens påsk i år^^

Translate?!?!

About Me

Min bilder
Jocke
Glad kille från Linköping som börja blogga för att lätta på tankarna. Men på senare tid märkt att det finns andra som har glädje av bloggen. Vilket glädjer mig. Jobbar som servitör i centrala Linköping och trivs med livet som det är. Lite party prisse är man ju så klart. Kommer skriva allt mellan himmel och jord. Hoppas det gillas!
Visa hela min profil