Använder Blogger.

Summa sidvisningar

torsdag 21 april 2011

Julklappar påsktid



JA ni läser rätt, det förekommer julklappar så här i påsktid.
Är ju så att mina kära morföräldrar tillbringar vinterhalv året i huset i Spanien. Så när vi alla andra sitter och fryser här hemma i svedala så njuter dom av en mild bris där nere, (inte alls avis)
Men nu är dom hemma igen , o lagom till våren med. Ja dom behöver ju inte lida av kyla dom två.




Så då blir det att dom nu får sina nu när dom är hemma igen. Och så har det nu varit i ett par år nu.
Helt okej är det med minskar kostnaden under jul lite lätt.

Förra året var det enkelt, då fick dom saker till golfen.
Men i år ville jag inte ge dom massa saker så visst dom behöver ju alltid nya saker till sin älskade golf , men ibland behöver dom få saker och njuta av ibland med.
Så i år får dom ( o ja jag kommer skriva det här, för jag vet att dom inte läser min blogg)
En livsnjutar korg med ett par flaskor vin och bubbel. Och massa goda ostar plus lite tryfflar.
Det tror jag dom kommer uppskatta.
Morfar som gillar röd vin men inte dricker det såå ofta pga att mormor inte gillar det får så klart några flaskor att njuta av.
Och mormor några vita.

För och vara mer exakt så innehåller korgen:
  1. 3st flaskor rött
  2. 3st flaskor vitt
  3. 1st flaska rosé
  4. 1st flaska bubbel
  5. 6st olika ostar som fungerar till all dryck
  6. 1st ask tryfflart
  7. ex antal kaffe praliner runt omkring i korgen

hoppas dom kommer gilla det bara.
Vet inte eller har ingen aning om vad mina syskon har tänkte ge dom, men gissar att min kommer ta priset.
Hela värdet på den här super goa korgen ligger mellan 500-1000kr
Jaja kanske lite väl mycket om man frågar en del men, MEN det är ju mina morföräldrar det handlar om och dom har skämt bort mig så mycket mellan åren.

The basket

Så vi får se vad som sägs o görs på fredag.
Nå vad tycker ni??
Och vad var er favorit gåva ni gett bort??



Byebye for the moment//Jocke

0 kommentarer:

Translate?!?!

About Me

Min bilder
Jocke
Glad kille från Linköping som börja blogga för att lätta på tankarna. Men på senare tid märkt att det finns andra som har glädje av bloggen. Vilket glädjer mig. Jobbar som servitör i centrala Linköping och trivs med livet som det är. Lite party prisse är man ju så klart. Kommer skriva allt mellan himmel och jord. Hoppas det gillas!
Visa hela min profil