Använder Blogger.

Summa sidvisningar

torsdag 7 april 2011

Vår!

Japansk Magnolia(Prag)

Som Sakt var jag i Prag i helgen, där nere möte jag våren och det ser ju nästan ut som om jag lyckades få med mig lite av den hem.
Men den stora skillnaden är ju då att våren där nere bestod av 20-25graders värme medans här upp är det att solen syns mer och längre. och en temp på ca 10 - 15 grader. Det är hela 10 graders skillnad! Men en då, den är på väg och det är ju det som räknas.
Stort men endå litet vår tecken

Krokusar såg jag i Stockholm och vågar dom blomma där så är det ett bra tecken. Men sen vet vi ju att det kommer komma minst ett bakslag till.
Normalt sätt brukar det ju vara runt valborg det kommer, men som jag har hört så är det ett bra tecken med att det är riktigt skit väder då. Ju  sämre väder det är på valborg desto bättre blir det under sommaren. (vet inte om det stämmer)

Men något som "vi" bönder tar som ett säkert vår tecken är ju annars när korna får hoppa ut i hagen. Hmmm har dom fått börja hoppa ut än??

Vår skutt i brigottfabriken???

Ja vi får vänta och se vad som händer, vädret går ju inte alltid och lita på heller. Men man ser ju nu en hel del uteserveringar som börjar monteras ihop. Här i Linköping är väl det ett bra tecken när Storans börjar ta form eller när Bosses glas öppnar för säsongen(vilket han har gjort). Så nu hoppas jag det går snabbt. För jag vill sitta ute i värmen med ett gott glas och bara njuta av värmen och atmosfären!
Sååå jag längtar!


Ett av stadens mest populära ställen under vår/sommaren.

Har ni sett några säkra vår tecken än??
Och vad längtar ni till mest?

Byebye//Jocke

3 kommentarer:

Naffe sa...

Tar med ett USB med bilder imorgon! Ska vi ta en Bosses då kanske? ;) Kiss kiss

Jocke sa...

Underbart!
KLart vi kan ta en bosse ;)

Rooni sa...

Jag såg en fjäril idag. finns bildbevis på min blogg. KOLLA KOLLA KOLLA!!!! :D

Translate?!?!

About Me

Min bilder
Jocke
Glad kille från Linköping som börja blogga för att lätta på tankarna. Men på senare tid märkt att det finns andra som har glädje av bloggen. Vilket glädjer mig. Jobbar som servitör i centrala Linköping och trivs med livet som det är. Lite party prisse är man ju så klart. Kommer skriva allt mellan himmel och jord. Hoppas det gillas!
Visa hela min profil