Använder Blogger.

Summa sidvisningar

onsdag 6 april 2011

Prag helgen och allt underbart runt omkring!

Jag,Naffe och Jack utanför Prags stora katedral.


Tjo! Eller Ahoj (som man säger på Tjeckiska)
Ja då har man kommit hem till gråa och kalla Sverige efter ett par dagar i vackra och varma Prag.
Hela resan har varit underbar från början till slut, åkte upp på torsdagen och sov över hos en kompis Lady Di. En vän som alltid ställer upp!!! Sen så var det bara och gå upp tidigt (04.00) på fredagen för och hinna med flygbussen som gick 05:15 från cityterminalen. Ja jag var trött som ett as, sov nästan inget natten mellan (dom få timmar det skulle blivit)
Jag ville ju vara ute i god tid eftersom det här var min första resa ensam, ingen familj eller vän som jag flög med utan helt ensam!

Mitt plan

Men allt gick bara och eftersom jag var ute i sååå god tidsom ca 2h på flygplatsen så han jag göra allt man ska (växla in dom sista pengarna,checka in och gå igenom säkerthets kontrollen) och sedan vart det att bara vänta och njuta.(och trakasera alla vänner på FB med massa foto inlägg)
 Ja jag börjar ju alltid dagen med en kopp kaffe, och jag hade ju inte fått i mig någon än den här dagen så fick bli och inta det.
Men det räckte inte för och lugna mina stakars nerver. Så in i rökrutan och ta några cigg, inte det hjälpte heller. SÅ ja vad gör man?
Jo man går fram till baren och beställer ett glas lugnade nerver(vin).
Sen var det lugnt i baren så bartendern tog sig tid och prata lite och bara det hjälpt mina nerver. Trevlig kille fast klockan var sååå tidigt.
Väl på planet gick allt ganska snabbt. Lyckades sova en del fast tjockis gubben brevid mig snarka värre än 30 sågverk(jag kör enbart med 20st sådana)
Smidig flygtur på 2h och sen vart det

PRAG BABY! PRAG!

Där Jack möte upp mig,


Njuter av solen i väntan på Kolektivttrafiken.

Vi åkte hem till hans lägenhet tog ca 45min enkel o sååå mycket billigare än vad flygbussen kosta.
Han käka något lätt och sen var det tillbaka till flygplatsen som gällde, för och möta upp Naffe the Naff!
Som flög med ett annat plan och fick mellan landa i Wien(konstigt nog)
Alla tre samlade tillslut

Nu började allt skoj på riktigt!
Vi svängde hem igen så Naffe fick in kvartera sig och sen blev det och röra sig på stan för och känna lite på den.
Vart såå klart en del turistande redan idag men det var något vi visste skulle repeteras på lördagen också.
På kvällen blev det att leta efter en Restaurang för och äta och dricka gött.
Vilket vi gjorde!

Tex: Anka med massa kål och´Tjeckiska dumplings

Maten sköljdes så klart ner med ÖL!
Och en hel del öl dracks under helgen, mycket gott!

Lördagen så gick vi upp i god tid för att fortsätta vara goda turister med en mycket god guide!
Jack har på sin korta tid nere i Tjeckien lärts sig hitta mycket bra i staden Prag, synd att alla inte kan ha det så super!
Lucky us!!!


Stads vy!

När kvällen närmade sig så närmade sig även vårat besök till Ett av konserthusen för att se operan Tosca! En föreställning om: politisk moralkaka, svek och ond bråd död. (som en opera ska va)

Klart hade vi kläderna med oss för kvällen!

Tosca bestod av tre akter så mellan scenbyte så passa vi på och njuta av friskluft och även testa vinet som fanns, ett råd håller er till ölen! Finns en anledning att man förknippar Tjeckien med öl!
Thats all!
Men i helhet så var det en underbar start på lördags kvällen!

Sedan vart det dax och byta kläder (och skor för någon)
Hoppade snabbt ut i Prags uteliv för och njuta fullt ut igen!

ÖL!

och galet skoj på dansgolvet

Tycker vi fick ut rikligt med roligheter , erfarenheter och upplevelser av vår resa innan vi åkte hem på söndagen.
Prag är varmt rekommenderat från min sida, mycket och se ,uppleva och bara njuta.
Kommer inte glömma den här resan i första hand!
Kommer tänka tillbaka till den många gånger och jag hoppas att det inte är sista gången vi 3 reser och upplever andra länder ihop!
Let´s do it again!!! 


Resultatet av en ute kväll i Prag!

Resultatet är det samma , må hända att det är något mer blygsamt.


Det här får räknas som min sammanfattning av Prag resan 2011, fast det finns SÅÅÅÅÅ mycket mer och berätta. Men en del saker måste man ju uppleva för och förstå.

Bybye//Jocke


Ps. Måste så klart ge en hel del cred till Kära vännen Naffe för dom bilder jag fått av henne. Tycker allt ni kan kolla in hennes Blogg för fler underbara bilder och massa trevlig läsning!.ds

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väl skrivet och fina bilder! Det var väldigt roligt att ha er här nere på besök! Saknar er redan. ^_^

Kom gärna och hälsa på igen om tid och pengar finns!

xoxo

Jocke sa...

ooooh, saknar dig med.
Om det funkar för mig så vet du att det kommer en tokig svensk snart igen ;)

Translate?!?!

About Me

Min bilder
Jocke
Glad kille från Linköping som börja blogga för att lätta på tankarna. Men på senare tid märkt att det finns andra som har glädje av bloggen. Vilket glädjer mig. Jobbar som servitör i centrala Linköping och trivs med livet som det är. Lite party prisse är man ju så klart. Kommer skriva allt mellan himmel och jord. Hoppas det gillas!
Visa hela min profil