Använder Blogger.

Summa sidvisningar

lördag 28 maj 2011

Zorba the swed!



Kali méra! (god morgon/god förmiddag)


Gårdagen tillbringades till och början på jobbet (som vanligt) MEN sen där efter så var det dax för unge herr Skoog att ta sig ner ihop med gott sällskap till den 2:a grekiska festen den här månaden!
Det börjar nämligen bli roligare och roligare att delta på dom.
Allt från gott småplock att äta , trevligt folk och massa dans!
Igår bjöds det väldigt mycket på något av mina favoriter från det grekiska köket, nämligen baklava^^

Goda smördegs bakverk med massa valnötter i. En hel del socker och kanel där till och mumms!
Riktigt gott.

bouzouki spelades varm hela kvällen (nästan ingen paus alls)och det gjorde ju inget att sångaren såg ganska bra ut^^

Jag som gick ditt med min "fru/kvinna" Kicki hennes blivande före detta inneboende hade det riktigt trevligt och drack en del retsina (grekisktvin) och cola. Sååååå gott!
Den/dom gjorde att man hade den sista styrkan för den sista dansen (långa dans pass)


Allt från zorba till fridans gäller och det sköna är att ingen bryr sig om hur man dansar, bara du gör det och har skoj.

Kvällen kan summeras som så att den var riktigt trevlig och underhållande.
Nu dagen/timmarna efter så ömar höfterna lite men det får jag ta, ska ju om några få timmar sitta på tåget upp mot Stockholm för och ha lite semester från jobbet.
Party står sååå klart på schemat men vart hmm det vet jag inte riktigt men finns lite och välja mellan^^
Så in i duschen nu och så ska det packas klart med.
Tack alla underbara som var med och dansade loss, snart igen hoppas jag!

Vad händer i helgen??

Elena får ta och avsluta det inlägget^^



Byebye fort the moment//Jocke


 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för dansen underbara man! Och ha en fin ledig dag i Stockholm!
<3 143

Frugan Kicki

Naffe sa...

Mmm baklava... Ha det så kul i Stockholm vännen så ses vi nästa vecka! Puss!

Translate?!?!

About Me

Min bilder
Jocke
Glad kille från Linköping som börja blogga för att lätta på tankarna. Men på senare tid märkt att det finns andra som har glädje av bloggen. Vilket glädjer mig. Jobbar som servitör i centrala Linköping och trivs med livet som det är. Lite party prisse är man ju så klart. Kommer skriva allt mellan himmel och jord. Hoppas det gillas!
Visa hela min profil