Använder Blogger.

Summa sidvisningar

torsdag 5 maj 2011

Början på valborgs helgen. (Fredag)


Det var en gång en kille som fick för sig att fira valborg uppe i Stockholm.
Och så blev det med, men med den mindre ändringen att åka upp på fredagen istället för lördagen. Så undertiden som jag och Anna fikade hemma hos mig så packade jag i lätt panik.
En god vän till mig erbjöd sovplats och en lugn film och vin mys kväll hemma hos sig.
Men så blev det inte medans jag satt på tåget och njöt av lite film och roa mig åt gubbarna i samma vagn(åter kommer till det hihi)
Så får jag ett sms om att det blir utgång så fort jag kommer upp. ja jag fick ju för festa lite själv på tåget.


Förfesten på tåget

Tillbaka till gubbbarna en lite stund. Jo det var så att i början av resan så skratta dom och hade skit skoj, men efter ca 1h så vart det dött hos dom, det roliga var att då och då vakna den ena efter den andra till och fota dom andra medans dom sov. Billigt nöje ja, men ganska skoj när en av dom bara kollar bort mot mig och stor ler.
Så klart kunde jag inte vara sämre , så jag fota dom med hahaha.

"partygänget" i min vagn

Väl framme i Stockholm blev det o skynda sig till Hässelby och slänga in väskan och ta några öl sedan vidare ut.
TAXI!!!!

Taxi resan fick vi betald pga av att Jonte (som jag sov hos) bar en peruk hela kvällen vilket han med gjorde. Väl framme på Pardies så var det dans och drinkar kvällen lång. Drag uppträdande på scenen och bra sällskap!
Lyckades träffa på Rooni och hans barndoms kompis Johanna som jag skulle umgås med dagen efter. Men blev att vi hängde den här kvällen med. Skit skoj.
Vi var alla lite runda underfötterna men hallå hur ofta är jag ute och festar för fullt??
När showen gick upp så stor jag och Rooni och sjunger med. Gamla godingar från musikal scenen  som Jekyll & Hyde och chicago, blandat med nya favoriter som Burlesque.

Dansa som fram och tillbaka och sen var klockan slagen och dax och röra sig hem.
TAXI!!!! (Ja igen)

Väl "hemma" igen i Hässelby så var det bara och slänga in handuken och somna och se vad morgondagen erbjöd.

Så klart så lyckades jag filma lite från dragshowen. NI får ursäkta den dåliga kvalitén men håll ut tills det blir ny mobil.



Lite Burlesque nummer

Lite av det gamla goda.

But I am a good girl.

Lördagen kommer strax upp, men måste i säng nu för och sedan gå upp och ta min andra förreläsning.

Byebye for the moment//Jocke

0 kommentarer:

Translate?!?!

About Me

Min bilder
Jocke
Glad kille från Linköping som börja blogga för att lätta på tankarna. Men på senare tid märkt att det finns andra som har glädje av bloggen. Vilket glädjer mig. Jobbar som servitör i centrala Linköping och trivs med livet som det är. Lite party prisse är man ju så klart. Kommer skriva allt mellan himmel och jord. Hoppas det gillas!
Visa hela min profil