Använder Blogger.

Summa sidvisningar

lördag 7 maj 2011

förtidigt eller känslostyrande?

Som ni kanske lästs så "förlova" jag mig igår eller ja vi skoja lite haha.
Men kom och tänka lite kring det där med och förlovning.
Det innebär ju faktiskt att man lovar bort sig till någon. Ganska allvarligt om man frågar mig, för idag förekommer det ju ganska ofta att folk förlovar sig bara sådär. Ibland ( ganska ofta) förtidigt.
Det är ju något man ska göra enligt tradition ca 1 år innan giftemål ju.

Så varför förekommer det att det sker så lätt idag?

Går det snabbare nu för paren eller har man/dom bråttom?

Jag vet inte riktigt vad som är rätt eller fel men jag tycker att man ska ha ett säker förhållande där man känner människan ifråga ordentligt , vet vad en förlovning innebär( ett löfte om framtida giftemål) och att man verkligen vill det.

Vad tycker ni gott folk?

Och

Vad står ni?
Published with Blogger-droid v1.6.8

2 kommentarer:

Jocke sa...

Ursäkta men jag ser inte något direkt sammanhang mellan en förtidig förlovning med våldtäkter.

Känns lite så där med att du länkar det till MIN blogg.

stefan sa...

Folk ser nog inte förlovning som någon stor sak längre tyvärr skulle jag tippa på.

Translate?!?!

About Me

Min bilder
Jocke
Glad kille från Linköping som börja blogga för att lätta på tankarna. Men på senare tid märkt att det finns andra som har glädje av bloggen. Vilket glädjer mig. Jobbar som servitör i centrala Linköping och trivs med livet som det är. Lite party prisse är man ju så klart. Kommer skriva allt mellan himmel och jord. Hoppas det gillas!
Visa hela min profil