Använder Blogger.

Summa sidvisningar

måndag 28 mars 2011

Grek eller inte???


Jag har jobbat på Mitt kära grekhak i lite mer än 2 år nu och det känns som jag mer och mer hör hemma där.Gillar folket , maten, kulturen och så gästerna så klart.
Men jag har märkt mer och mer att jag tar efter dom i sätt och lite tal hehehe.
Den jag fått bäst kontakt med är köksmästaren T och hans familj. Med det är jag överlycklig, ÄLSKAR familjen. känns som jag nästan tillhör den när vi ses. Spelar ingen roll om det är på jobbet eller när vi är lediga och man vaknar upp bakis i deras soffa o bara helt naturligt går till köket för o ta en kopp kaffe Och det här enbart iförd kallsonger! Det ända man fick höra var att det var rätt och att jag skulle känna mig hemma, vilket jag omedvetet redan gjorde.
Men åter till ämnet när det gäller  mig och GREKLAND.
Ofta när jag svarar i mobilen blir det istället för hallå ett ella eller geiá sou.. Ni kan ju tänka vad min familj säger hahaha.
Sen har vi ju alla mindre fina ord som man SNABBT lär sig haha Dom har jag ofta nytta för.
Men även vanliga dagliga fraser finns med. Och allt det här nyttjar jag dagligen. Vi skojar ofta på jobbet om att jag snart är halv grek jag måste bara doppas först.
Så håller jag på o blir grek????

De grekiska gudarna




Byebye//Jocke

4 kommentarer:

Rooni sa...

Nej det tror jag inte. Dock på din bild där uppe ser du inte speciellt svensk ut!!

inget negativt. du är assnygg!!

Anonym sa...

Pusti malaka! (i all välmening)

Klart du är grek! Frågan är vilken av de grekiska gudarna du gillar mest. ;-)

Kickara sa...

Klart du är grek käre bror! (eller vardagspojkvän)
Sagapau poli <3

Jocke sa...

oooo, koúkla mou !
143<3

Translate?!?!

About Me

Min bilder
Jocke
Glad kille från Linköping som börja blogga för att lätta på tankarna. Men på senare tid märkt att det finns andra som har glädje av bloggen. Vilket glädjer mig. Jobbar som servitör i centrala Linköping och trivs med livet som det är. Lite party prisse är man ju så klart. Kommer skriva allt mellan himmel och jord. Hoppas det gillas!
Visa hela min profil