Använder Blogger.

Summa sidvisningar

måndag 28 mars 2011

Bagaren istan eller ett sötbehov som heter duga???

Kaka nummer 1

En av mina mest omtyckta förmågor är att jag faktiskt bakar grymt goda kladdkakor!
Men nu var det ett tag sen jag gjorde någon, så eftersom jag är uppe i såååå god tid idag.
Redan kl:06:00 (eller 07:00 om man går efter sommar tiden)
Tänkte jag att det var dax och slänga ihop något, men blir nog o premierköra nya muffins formen. Men varför inte en variant av min kända djävuls kladdkaka???
Djävuls muffins???
Dame it good!

Nr:2

Kommer ju endå få en del besök idag , så kan ju vara riktigt skoj och ha något hembakat och bjuda på då.
Bakar du/ni ofta ny förtiden???
Eller blir det bara det tråkiga fördig bakade som sedan värms i ugn/micro?

Nr:3

Om så måste jag faktiskt säga SKÄMS!
Finns nästan ingen ursäkt jag köper när det gäller att ha nybakat fikabröd. Finns recept på saker som inte tar mer än 5 min!

"Torr färdig produkt"

Eller så kan man ju ha lite framförhållning och baka och sedan frysa in.
Hembakat är något som är omtyckt ,roligt och bra mycket godare än fördig bakat!
Så sätt på ugnen nu gott folk och baka dig/er något gött till kvällens 8 kaffe!
Du/ni kommer kännar er lite extra duktig och så blir det som sakt extra njutbart en en gammal dammig findus bulle!
En bit djävuls kaka!

Och snälla erkänn nu att det inte ser så dumt ut.
Min fråga blir nu, hur många av er ställd sig och baka något gott?
och vad???


Byebye//Jocke the Pastry Chef

2 kommentarer:

Rooni sa...

Jag sålde ju min KitchenAid för att flytta ner till A. så nej kommer nog inte baka något mer på ett jävligt långt tag.

Roligt med "röda fiket" fikan på gekås

Naffe sa...

Jag blev sur för att jag inte fick smaka en cupcake idag.

Translate?!?!

About Me

Min bilder
Jocke
Glad kille från Linköping som börja blogga för att lätta på tankarna. Men på senare tid märkt att det finns andra som har glädje av bloggen. Vilket glädjer mig. Jobbar som servitör i centrala Linköping och trivs med livet som det är. Lite party prisse är man ju så klart. Kommer skriva allt mellan himmel och jord. Hoppas det gillas!
Visa hela min profil