Använder Blogger.

Summa sidvisningar

torsdag 24 mars 2011

Glassmonster

GLASS!

"En medelsvensson äter cirka 12,2 liter glass per år. Det är lite mer än sex Big Pack på ett år, eller ska jag säga lite mer än 24 Ben & Jerry's så kanske vissa förstår bättre"

Så skriver en kär vän till mig på sin blogg, när jag läste det inlägget blev jag lite orolig. Jag som älskar glass och trycker i mig ganska många liter på ett år.
Så jag tog en koll i frysen och skåpem här hemma.
Och det sluta med att jag hitta en del glassboxar här hemma.(alla så klart utan någon glass)
Men sen ca 2 veckor tillbaka så har jag lyckats trycka i mig 6½ liter glass :O
Det betyder att jag har tryckt i mig mitt halva år intag av glass på 2 ja 2 veckor! ( och ja att jag inte är någon "medelsvensson")

Glassen jag lyckats trycka i mig på 2 veckor!

Men kommer jag sluta äta glass för det , som f*n heller! Jag kommer trycka i mig mina liter och sen några till, för det är jag värd! Så jag får nog börja se mig som en riktigt amrikanare. ( ni kommer få förståelse över vad jag menar senare)
 Sen så har vi frågan över vilken glass som är favoriten. När det gäller pinglass så är det pigrlin som gäller (så klart) när det gäller kulglass så är det vanilj som gäller men MEN!!!!!
Jag smaksätter den gärna själv då, med färska frukter,kaffe eller något annat gott. Men sen så äter jag ju gärna den som den är med.




För och avsluta dagens så blir det som jag började, med ett citat.

"Som vanligt är vi i Sverige inte värst utan det är såklart USA. En genomsnittlig amerikan äter omkring 20 liter glass per år."





Byebye//Jocke

3 kommentarer:

Kicki P sa...

Å du undrar om mina tårtbehov? ;)

R sa...

Haha. Gillar också glass, men dock inte för mycket. saknar smultronstället.

Jocke sa...

Hahahha, nja undrar o undrar, mer undrar vart min bit är :P

Finns inget som heter för mycket hahaha

Translate?!?!

About Me

Min bilder
Jocke
Glad kille från Linköping som börja blogga för att lätta på tankarna. Men på senare tid märkt att det finns andra som har glädje av bloggen. Vilket glädjer mig. Jobbar som servitör i centrala Linköping och trivs med livet som det är. Lite party prisse är man ju så klart. Kommer skriva allt mellan himmel och jord. Hoppas det gillas!
Visa hela min profil