Använder Blogger.

Summa sidvisningar

lördag 26 mars 2011

Föreläsning, ja jag tackar eller???



Jag har blivit frågad vid ett flertaltillfällen om jag är intresserad av och komma och föreläsa på en skola här i linköping. Eller ska vi kalla det besöka.
Det gäller då att "föreläsa" om hur det är och vara öppet gay och vägen ditt.
Innan så var jag ganska mycket i mot det eller jag ville inte, ganska mycket pga min familj.
 Dom vet ju om det men inget jag vill trycka upp i ansiktet på dom.
Och eftersom jag har yngre syskon så har det ju varit lite svårt för mig. Men nu känner jag mig mogen nog och göra det.
Inte trycka upp det i ansiktet på min familj utan föreläsa hahaha.
Vart tillfrågad för ett par dagar sen och nu så fanns det ett suge eller intresse för det.
Jag tycker att många unga inte är medvetna om vad det handlar om, många ser det fortfarande som en äcklig grej eller något man bara får för sig för och få lite uppmärksamhet. BULL!
Inte för jag tror jag kan ändra världen men kanske kan få en del/några och tänka om och börja fundera i andra banor.




Så vad ska man prata om???
Ja , allt från hur det kändes när man börja tänka i dom banorna: är jag, kan jag va.
till hur det var och komma ut för vänner.
Eller den liv jag lever idag.
Från mörka stunder till ljusa.
Klart jag har hört folk skrika BÖÖÖÖG! Efter mig, men nu hör jag det inte längre. Kanske har jag slutat lyssna på det örat eller så skriker dom inte längre.

Så ja jag kommer göra det, jag kommer stå inför massa skolungdomar och snacka om mig och hur det är.
Så blir och höra av sig till C.C och säga till henne att jag vill/kan.

För och avsluta inlägget använder jag en av mina vänners bästa citat.

"Det har ingen sexuell betydelse"
Med det vill jag ha sagt att du är den du är och vad du har för sexuell dragning spelar ingen roll! Du är underbar för den du är!



Byebye//Jocke

4 kommentarer:

Rooni sa...

Ska bli så kul att få veta hur det går!!

Vardagskvinnan sa...

Starkt vännen, behövs fler som du!

Jocke sa...

Du är ju underbar "vardagskvinnan"!

Anonym sa...

Mycket starkt av dig. Vi är så stolta över dig!

Translate?!?!

About Me

Min bilder
Jocke
Glad kille från Linköping som börja blogga för att lätta på tankarna. Men på senare tid märkt att det finns andra som har glädje av bloggen. Vilket glädjer mig. Jobbar som servitör i centrala Linköping och trivs med livet som det är. Lite party prisse är man ju så klart. Kommer skriva allt mellan himmel och jord. Hoppas det gillas!
Visa hela min profil