måndag 11 juni 2012

Upp & ner med kärlek.

Natten mellan lördag och söndag så tog unge herr Skoog beslutet att det var väl allt på tiden för en lite "mini semester" igen.


Och så blev det!
Bokade resa upp till soliga Stockholm och lämna regnet i Linköping.
På Centralstationen blir jag välkomnad av Rooni (som alltid) och Ville. Och där började resan in i dimman^^


Vi satte kurs mot Mälarpaviljongen och solen vid vattnet!!!
Gott vin och sällskap av det bättre, kan ju inte klaga på något där.
Medan solen värmde med sin närvaro och vinflaskorna byte ut varandra så var det väl på god tid att njuta av lite BUBBEL istället tyckte Ville,
 och vi var inte sena att hänga på det tåget^^


Mycket prata och mys så gjorde sig magen påmind om att den ville ha något i sig med.
Så grabbarna boka bord på torget och jag tog en sväng till älskade Lady Di.
Inget Stockholms besök utan att träffa hjärtat.
Duscha och snygga till mig lite medan vi prata och trivdes av varandras sällskap (trotts att jag var lite "rund" om fötterna)
Sen bar det av mot torget och middag!
Lite mer vin och bra mat i en underbar miljö med bra vänner, kan ju inte bli bättre eller?!?!?




Sista anhalten blev Patricia (fjolljollen)
Men efter ett tag så kände både jag och Rooni att vi var ganska trötta och att sängen locka. Stackaren skulle ju upp vid 06:00 tiden för att jobba.
Så vi vinka hej då till Ville och satte oss i en taxi hem till Rooni mansion där vi båda somna sött.


Och så nu på morgonen när jag vakna upp och insåg att jag var helt själv "hemma"


Alla andar här uppe hade ju såklart gått till jobbet och där stod jag ensam med en kopp varm kok-kaffe !!!


Var bara att sätta sig i solen och njuta av den och sedan boka tågresan tillbaka till Linköping och dagens arbete.
Tåget vilket jag nu väntar på, efter lunch, kaffe på maten och bloggande så är det snart tid att röra mig mot tåget.
Slänger med lite bilder från söndagen/måndagen.


Så vad gjorde ni igår????





Byebye for the moment//Jocke

0 kommentarer:

Translate?!?!

About Me

Min bilder
Jocke
Glad kille från Linköping som börja blogga för att lätta på tankarna. Men på senare tid märkt att det finns andra som har glädje av bloggen. Vilket glädjer mig. Jobbar som servitör i centrala Linköping och trivs med livet som det är. Lite party prisse är man ju så klart. Kommer skriva allt mellan himmel och jord. Hoppas det gillas!
Visa hela min profil