tisdag 25 december 2012

Underbara julafton!



Mat, godis, familj och klappar!
En helt underbar dag om man frågar mig.

Dagen börja med att pappa hämta mig i stan och körde till Vikingstad där grötfrukost vänta med familjen hos syster,
Sedan hem till föräldrahemmet. Duscha och göra sig fin.
Morföräldrarna kom vid 14:00 och maten vänta.

Efter massa mat och skratt ett par snapsar så var det Kalle som gällde.

Lite spring på mig för att byta klapp med Jack och hälsa på hans familj.

Sen började vi med att tömma klapparna under grannen.

i år tog det som vanligt ca 2½ timme. (jag skojar inte)

Sen var det klappspelet som gällde.
Jag fick inget i år men vad gör det när man har det trevligt.

Sen blev det mer prat och mys. Men sängen lockade.

Här kommer några bilder med såklart! 


Några av mina klappar.
lite bubbel vatten till glassen och sen borstar vi tänderna ordentligt


Rökpaus med öl 


Mamma hjälper till med att tomta


Morfar och far laddar upp inför spelandet


Nöjd mormor med klapp. Och det blev många fler för henne.



Syster nr:1 och Johan(hennes pv) 


Mamma och syster Nr:2 delar ut klapparna


Och så jag då^^
Fortfarande fundersam om mössan funkar eller inte.


Lite smått från våran jul hoppas ni haft en underbar.
Men nu har jag inte tid mer, dax för mig att göra klart kakan här innan folket kommer och ja kanske en möjlig utgång.
Vi ses där ute.


God jul och god fortsättning önskar jag er!

Byebye for  the moment//Jocke







0 kommentarer:

Translate?!?!

About Me

Min bilder
Jocke
Glad kille från Linköping som börja blogga för att lätta på tankarna. Men på senare tid märkt att det finns andra som har glädje av bloggen. Vilket glädjer mig. Jobbar som servitör i centrala Linköping och trivs med livet som det är. Lite party prisse är man ju så klart. Kommer skriva allt mellan himmel och jord. Hoppas det gillas!
Visa hela min profil