måndag 19 september 2011

Veckan då det händer!


Då var det snart lördag igen! Och inte vilken lördag som helst utan MIN lördag (ja typ)
Det är ju dax för årets maskerad fest ala Jack & Jocke!

Som jag säkert skrivet förut så är temat film karaktärer.
Ser så fram i mot och se alla olika figurer som dyker upp.

Men det är ju en del saker som ska göras innan, som jag då står för.
Det ska bakas tårtor ja, TÅRTOR!

Mer exakt 5 stycken , 3 till festen, 1 till förmiddags fikat med min älskade extra familj (jacks )och sedan 1 till min älskade familj som kommer på söndagen.

Men nu är det ju så att jag tydligen har/hade olyckan med mig igår när jag satte igång med bakandet.
Så klart så lyckas jag skära mig i vänster hand.
Det gör det där med och jobba som servitör mycket svårare!
Får se vad som sägs imorgon hos doktorn.
Men bakningen fortsätter något om inte mycket långsammare nu när jag bara kan jobba med en hand.

Sen så ska ju kostymen hämtas upp hos skräddaren^^
JA, jag får den uppsyd för den här festen all in som det heter, peruken har jag lämnat in hos frissan för och få den fixad och så ska man till make up store och bli sminkad iordning på lördagen vid ca halv 2 tiden. Sa ja all in??^^

Så klart kommer det köpas in en hel del chips och annat gott och tugga på.
men det blir efter morgon dagen då jag hoppas ha lite mer humm om hur många som kommer. 
O.S.A 20/9 kom ihåg det nu^^

Så ja den här veckan blir fullt upp och så ska man ju hinna fylla år med och det blir tydligen av på Onsdag. Hoppas bara handen tillåter mig jobba så jag har alla mina goa arbets kollegor runt mig den dagen/kvällen!

Nä nu blir det och fortsätta med Söndags tårtan så den blir klar. någon gång.

Så vad tror ni om det hela??

Och någon som känner att dom vill komma???



Byebye for the moment//Jocke

0 kommentarer:

Translate?!?!

About Me

Min bilder
Jocke
Glad kille från Linköping som börja blogga för att lätta på tankarna. Men på senare tid märkt att det finns andra som har glädje av bloggen. Vilket glädjer mig. Jobbar som servitör i centrala Linköping och trivs med livet som det är. Lite party prisse är man ju så klart. Kommer skriva allt mellan himmel och jord. Hoppas det gillas!
Visa hela min profil